Marc Marquez için Aragon Grand Prix hafta sonu adeta kusursuz geçiyor.
Kardeşi Alex Marquez’in Q2’de kısa süreliğine pole pozisyonunu almasına neden olan küçük bir hata dışında, İspanyol sürücü hafta sonu boyunca hiç hata yapmadı.
Ancak sprint yarışı startında arka lastiğinin patinaja düşmesiyle geriye düşen Marquez, kardeşi Alex Marquez ve Franco Morbidelli’yi geçerek zafere ulaşmayı başardı.
Altı kez MotoGP şampiyonu, sprintin ardından şöyle konuştu: “Sıralama turunda fazla risk aldığım doğru.”
“Olduğumdan hızlı olmaya çalışıyordum, lastiklerin ve motosikletin izin verdiğinden fazlasını zorluyordum.”
“Bu durumda motosikletle uyum bozuluyor, motosiklet kayıyor ve titriyor. Dürüst olmak gerekirse harika bir tur değildi ama pole pozisyonu için yeterliydi.”
“Sprint yarışında ise her an kontrol bendeydi, motosikleti tamamen hissediyordum. Alex’i geçerken biraz blokaj yaşadım ama böyle hızlı fren yapan bir sürücüyü geçmenin başka yolu yok.”
“Sorunlar startta başladı, arka lastik patinaj yaptı ve birçok sıra kaybettim ama sakindim, yarışı kontrol ettim ve 12 puanı aldık.”
Yarış galibi Marc Marquez, Ducati Takımı
Fotoğraf: Gold and Goose Photography / LAT Images / Getty Images aracılığıyla
Yarışta yaşanan tek ciddi temas, Marc Marquez ile Pedro Acosta arasında 1. viraj girişinde yaşandı.
Ancak Marquez bunu büyütülecek bir olay olarak görmüyor.
“Tam olarak hatırlamıyorum.”
“Biraz gerideydim ve sonra sert fren yaptım çünkü bu motosikletlerde ön ve arka cihazların doğru pozisyona geçebilmesi için mutlaka güçlü fren yapmak gerekiyor. Bu tür yarış olaylarında hep aynı şey olur: Biri startta sorun yaşar, diğeri daha hızlı gelir ve temas yaşanır. Özellikle Aragon’daki 1. viraj gibi zor noktalarda.”
Hafta sonu boyunca tartışma yaratan bir diğer konu ise Marquez’in Ducati motosikletinin teknik spesifikasyonuydu. Ancak İspanyol pilot, özel bir motosiklet kullandığı iddialarını reddetti.
“Bu konuyu mühendislerle defalarca konuştum ve her seferinde aynı cevabı veriyorlar.”
“Alex, Fermin ve Morbidelli ile tamamen aynı motosikleti kullanıyorum. Neden böyle söylentiler çıkıyor bilmiyorum ama motosikletlerimiz birebir aynı.”
“Le Mans ve Silverstone’da farklı bir spesifikasyon denemiştim ama burada yeniden diğerleriyle aynı pakete döndüm.”
Bu makalede
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun