İngiltere merkezli Twisted firması, otomobil tutkunlarının gönlünde taht kurmuş klasik Volkswagen Beetle’ı baştan yaratarak Twisted TBug modelini tanıttı. Bu yeni nesil araç, Beetle’ın 1960 ile 1980 yılları arasında üretilen efsanevi versiyonlarını baz alıyor ve onları Baja Bug tarzında araziye uygun hale getiriyor.
ORİJİNAL ÇİZGİLERE SADIK, MODERN DOKUNUŞLARLA GÜÇLÜ
Twisted TBug, Beetle’ın ikonik gövde hatlarını korurken, yuvarlak formlu LED farlar ve özel detaylarla modern bir kimlik kazanıyor. Araçta kullanılan BF Goodrich marka arazi lastikleri, özel süspansiyon sistemi ve geliştirilen fren yapısı, zorlu koşullarda üstün performans vadediyor.

GÜÇLÜ MOTOR, ÇİFT KAT PERFORMANS
Orijinal hava soğutmalı Beetle motoru, Twisted mühendisleri tarafından yeniden yapılandırıldı. Bu sayede motor gücü iki katına çıkarılarak 80 beygir seviyesine ulaşıldı. Böylece Twisted TBug, hem nostaljik hem de performans odaklı bir sürüş deneyimi sunuyor.

Volkswagen’in Elektrikli Geleceği: LFP Bataryalar Geliyor
Twisted TBug’ın duyurusunun ardından Volkswagen’in elektrikli araç stratejisindeki önemli bir gelişme de dikkat çekti. Marka, 2026 yılında Lityum Demir Fosfat (LFP) batarya teknolojisine geçiş yapmayı planlıyor.

ID.2 VE MEB PLUS PLATFORMU İLE YENİ DÖNEM
Volkswagen’in Türkiye’de de satışta olan ID serisi şu anda NMC (Nikel Mangan Kobalt) bataryalarla donatılmış durumda. Ancak 2026’da piyasaya sürülmesi planlanan ID.2 modeliyle birlikte LFP bataryalar kullanılmaya başlanacak. Bu bataryalar, yangına dayanıklılığı ve maliyet avantajıyla öne çıkıyor. Yeni nesil MEB Plus platformu ile birlikte kullanılacak bu bataryalar, markanın Almanya Salzgitter’de kurduğu batarya fabrikasında üretilecek.

PERFORMANS VE MENZİL KONUSUNDA İDDİALI
LFP bataryaların devreye girmesiyle birlikte Volkswagen’in yeni elektrikli araçlarının menzil ve performans açısından oldukça iddialı olması bekleniyor. Bu hamle, markanın elektrikli araç pazarındaki rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.