F1 pistlerinde yarışmak MotoGP sürücüleri için tehlike mi?

2025 Katar GP’sinde Jorge Martín’in geçirdiği büyük kaza, pist tasarımlarının motosikletler için ne kadar uygun olduğu sorusunu yeniden gündeme taşıdı.

Aprilia’nın sportif direktörü ve MotoGP Takımlar Birliği başkanı Massimo Rivola, Jerez’de yaptığı açıklamada bu konuya dikkat çekti.

Bu durumun pist tasarımlarındaki önceliklerle ilgili olduğunu belirten Rivola, şu ifadeleri kullandı: “Martin 12. virajda dışarı açıldı, orada F1 araçları için bir kerb ve ardından asfalt var. Çim olsaydı, bu sıradan bir durum olurdu.”

“F1’in tercihleri belirleyici. Motosiklet sürücüleri daha dikkatli olmak zorunda.”

F1 ve MotoGP; farklı araç yapıları, hızlar ve sürüş dinamikleri nedeniyle tamamen farklı güvenlik ihtiyaçlarına sahiptir.

F1’in pist dışına asfalt kaçış alanları ekleme eğilimi, motosikletler için daha büyük riskler oluşturabiliyor. Rivola, bu konuyu geçmişte F1’in efsanevi güvenlik sorumlusu Charlie Whiting ile tartıştığını da hatırlattı.

Jack Miller, Pramac Racing, crash at Spanish GP practice into the gravel trap there

Photo by: Gold and Goose / Motorsport Images

2024 sezonuyla birlikte Formula 1’de çakıl havuzlarına dönüş trendi başladı. Bu değişim özellikle Imola gibi tarihi pistlerde uygulanırken, iki sporun güvenlik anlayışında ortak bir yaklaşım geliştirilebileceğine dair bir işaret sunuyor.

Jorge Martín’in yaşadığı büyük kazaya rağmen hayatta kalması büyük şans olarak yorumlanıyor. Ancak bu olay, pist güvenliği konusunda MotoGP için daha dikkatli adımlar atılması gerektiğini bir kez daha hatırlatıyor.

Bu makalede

Janaki Jitchotvisut

MotoGP

Jorge Martin

Marc Marquez

Marco Simoncelli

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir